Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nu byter jag till ett annat bolag

Annons

Den 20/8 besökte jag Nian i Gävle för att handla. Plötsligt blev jag tillfrågad av en person vid en Tele 2-monter om jag var kund hos Tele 2. Eftersom jag var det blev jag erbjuden en present eftersom det var ett jubileum. Jag frågade flera gånger efter personens namn, det skulle jag få veta senare. Sen kom ytterligare överraskningar: Gratis hemtelefon samt tre månaders gratis telefonräkningar från och med den 20/9, samt gratis nummerpresentation i tre månader.

För mig som pensionär och kund hos Tele 2 verkade det väligt bra. Men fortfarande talade inte försäljaren om sitt namn.

Plötsligt kommer han fram med ett papper som ska fyllas i. Då sa jag direkt: Nej, jag skriver inte under detta avtal eftersom jag som kund skulle få detta som present.

Då började helvetet med alla otrevliga ord jag fick över mig. Jag fick verkligen höra vad jag var för människa. Och fortfarande ingen presentation från hans sida.

Nu byter jag från Tele 2 till ett annat bolag.

Förstörd dag

Svar direkt: Det ska naturligtvis inte gå till på det sättet som du beskriver det och vi beklagar verkligen det som har hänt. Det absolut viktigaste för oss är relationen till våra kunder som naturligtvis ska få ett professionellt och trevligt bemötande när de är i kontakt med oss. Våra säljare får en grundlig utbildning av Tele 2 så att de kan representera företaget på ett korrekt sätt, här ser det ut som att det har brustit och vi beklagar det. Ta gärna direktkontakt med oss igen så ska vi försöka att hjälpa dig vidare.

Malin Mellberg

presschef

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons