Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi har nyligen gjort om informationen

Svar till ”En som tycker” 12/12

Det var tråkigt att höra att du tycker att föräldrainformationen på vår webbplats är svår att förstå.

Annons

Vi jobbar ständigt för att vi ska bli lite enklare och lättare att förstå och därför skulle det vara bra att få veta vad det är vi behöver förbättra för att göra texten mer begriplig.

Vi har nyligen gjort om vår föräldrainformation så att den ska ge en bra överblick och ersätta den muntliga gruppinformation som vi tidigare gav på våra kontor. Om du efter att ha läst informationen på vår webbplats har frågor om föräldraförsäkringen kan du antingen vända dig till vårt kundcenter, besöka något av våra kontor eller boka ett möte med en handläggare.

Vårt kundcenter har öppet alla dagar, även kvällar och helger. Normalt besvarar vi samtalen inom fem minuter. I början av veckan får vi många samtal och då kan det ta längre tid att komma fram. Du får alltid veta den beräknade väntetiden. Om vi inte kan svara direkt så hör vi av oss inom två arbetsdagar.

Eva Alner Liljedahl

områdeschef Försäkringskassan i Gävle

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons