Annons
Vidare till gd.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Parkering, app-problem och serveringskö – tre kaos till priset av en biljett på Konserthuset...

Var på Gävle Konserthus i söndags med mina barn för att se föreställningen Sune-kaos i fredagsmyset. Vi var där i väldigt god tid eftersom de aldrig varit där förut och ville se sig om. Kaoset började på parkeringen. Det finns bara en parkeringsautomat och den fungerade väldigt långsamt. Varje transaktion tog flera minuter. Efter cirka 20 minuter fick jag min parkeringsbiljett men kön bakom bara växte. Flertalet fick antingen komma för sent till föreställningen eller strunta i att betala med risk för böter. (Underskatta inte köande, flera försökte ladda ner appen eller betala med mobilen med samma dåliga resultat)

Varför finns inte fler parkeringsautomat er på en så pass stor parkering? Vid större evenemang är ju parkeringen fylld så detta problem är väl återkommande. Vad hände med dem som inte hann betala? Böter?

Nästa kaos var i pausen. Klart barnen ville fika men det var två långsamt ringlande köer till serveringen som bemannades endast av två personal så vi gav upp. Nog borde väl Konserthuset med så lång erfarenhet kunna ordna detta smidigare. Fler effektivare personal skulle kortat köerna och gett mer klirr i serveringskassan. Och belåtnare gäster. Har upplevt detta vid tidigare föreställningar också.

Nåja, vi fick ju tre kaos till priset av en biljett. Barnen var nöjda och det är ju huvudsaken men som vuxen irriterar den usla logistiken mig otroligt.

Ser fram emot svar och hur ni själva tycker ni skulle kunna effektivisera detta.

Besökare

Svar direkt från Konserthuset: Kära besökare,

Tack för att du tog dig tid att påtala de brister du upplevde. När det gäller parkeringen utanför Gävle Konserthus hänvisar jag till Gävle Parkeringsservice som ansvarar för och sköter om parkeringen. Jag kommer även att vidarebefordra ditt klagomål personligen dit men om du själv vill kontakta dem kan du ringa 026-17 82 80 eller maila till: info@gavleparkering.se.

Vår restauratör har tagit del av din insändare och låter hälsa att de missat i sin interna kommunikation vilket ledde till underbemanning. Restaurangen beklagar och ser över sina rutiner.

Vänligen

Mikael Forsblom

kommunikationschef, Gävle Konserthus

Svar direkt från Gävle Parkeringsservice: Vi beklagar att ni har fått köa så länge vid parkeringsautomaten. Det låter som att det har varit problem med datatrafiken i området vid den tidpunkten då det enligt dig inte gick att ladda ner appen heller. Vi kommer att se över behovet av en till parkeringsautomat vid Konserthuset. Om du har EasyParks app installerad i din telefon slipper du alltid köa. Appen fungerar på samtliga gatumarksparkeringar och tomtmarksparkeringar med avgift som Gävle Parkeringsservice övervakar. Om du inte har möjlighet att ladda ner appen går det också bra att sms:a och använda talsvar. För att använda de tjänsterna ringer du telefonnumret som står på EasyPark-skylten på parkeringsautomaten.

Med vänlig hälsning

Tommy Wigh

avdelningschef Gävle Parkeringsservice

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare