Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

SJ bör nog tänka till

Annons

Förra lördagen fick min familj besök av en man i 80-årsåldern som är på tillfälligt besök i sitt gamla hemland.

Efter en trevlig dag skulle han åka tåg från Stockholm till sin gamla hemstad Gävle Jag följde honom till Stockholm Centralstation för att inhandla biljett samt se till att han tryggt kom på tåget.

Klockan 17.55 blir vi hänvisade till informationen i avgångshallen. Efter cirka tio minuters köande fick vi hjälp av en handläggare som talade om att senaste tåget gått klockan 18.00 men att ny avgång var 20.20 samt hänvisade hon oss att besöka Pressbyrån som var alldeles intill.

Efter ytterligare tio minuters väntan bad damen i kassan att vi skulle besöka den andra Pressbyrån som hade ett annat datasystem och skulle vara till hjälp.

Efter ytterligare köande förklarade de att vi måste återgå till SJ information då vi inte hade ett bokningsnummer. Sagt och gjort, vi återvände till informationen och bad om ett bokningsnummer för enkel resa till Gävle för en person.

Åter i Pressbyrån blev personalen där förundrade då de hade bokat för två personer.

Åter till informationen där det hela rättades till och vi fick slutligen en biljett till resande.

Detta fram och tillbaka hade då tagit 50 minuter innan man kunde skriva ut en biljett.

Både min vän och jag har rest över hela värden sedan början av 1950-talet men inte upplevt något liknande någonstans.

Statens Järnvägar bör nog tänka till lite om kundservice och inte bara tänka på kronor och ören.

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare