Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Varför krånglar SJ hela tiden?

Annons

Hej SJ! Jag är i dag mycket upprörd.
Jag har i flera år bokat mina egna biljetter via nätet. Plötsligt och utan förvarning tar SJ bort denna möjlighet. Jag har ingen kortläsare och har inte heller haft för avsikt att skaffa någon för närvarande.
Hur kan man genomföra ett system, där det krävs kortläsare för att boka, utan att bankerna har fått i uppdrag att skicka ut kortläsare till alla som saknar sådan och som brukar boka via nätet?
Har man gjort någon som helst risk- eller konsekvensbedömning?
Självklart kommer detta att medföra en betydligt högre arbetsbelastning för SJ:s personal. När jag försökte boka den resa jag hittat på nätet via automat, så fanns den inte där! Enda alternativet var således betjäning.
Att sitta och vänta i telefon i tiominuterskö, kändes inte heller som något bra alternativ.
Varför har man tagit bort det bekväma sättet att boka via kort utan att skapa förutsättningar för att det ska fungera?
Det går inte heller att ringa och klaga eller att mejla och klaga på ett enkelt och lättbegripligt sätt!
Britt-Marie Kjölsrud

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare