Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

X-trafik vilseleder kunderna

Annons

Den 3/9 köpte jag ett 30-dagarskort för att med buss ta mig till jobbet på ett smidigt och miljövänligt sätt.

Kortet gällde i 30 dagar, så sita giltighetsdag var 2/10.

På morgonen den 2/10 klev jag på bussen kl. 07.00 och som vanligt skulle jag använda mitt busskort.

Till min förvåning tjöt maskinen och meddelade att inget giltigt kort fanns.

Trots upprepade försök kom samma besked.

Chauffören bad att få se på kortet och bekräftade att giltighetstiden var till den 2/10.

Men han meddelade också att giltigheten på sista dagen utgår kl. 04.00 på morgonen?

Om jag köper ett 30-dagarskort förväntar jag mig att kunna åka från morgonen första dagen till kvällen sista dagen.

Precis som när jag köper en hockeybiljett får jag se hela matchen och behöver inte köpa ny biljett för de sista fem minuterna.

Hur har man kommit fram till detta vansinniga system??

Jag tycker att ni på ett mycket dåligt sätt vilseleder kunderna. Jag har inte fått någon som helst information om detta när jag köpte mitt kort. Ni kan inte med någon som helst grund påstå att kunderna borde begripa detta system eller ska vara skyldiga att ta reda på detta.

Det finns ingen som skulle komma på tanken att kortets giltighet går ut 04.00 på morgonen sista giltighetsdagen.

Kontentan blir ju att 2/10 får jag i detta fall betala två gånger för.

En logisk förklaring har jag mycket svårt att se...

Stefan Westlund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare