Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ynkligt och oproffsigt, Swedbank!

Annons

I onsdags gjorde jag misstaget att ringa Swedbank för att höra mig för om ett lånelöfte på ett hus. Redan efter någon minut kändes samtalet allt annat än seriöst. Frågorna gick från sarkastiska till rent jävla förolämpande, med insinuerande om att jag kanske var spelberoende som topp. Trots att jag påtalat att jag inte vill gå igenom min ekonomi per telefon bedömdes jag av en klant som ekonomiskt rådvill, en bedömning gjord helt utan insikt i min ekonomi eller mina tillgångar.

När det till slut gick upp för personen jag pratade med att jag bland annat var en skuldfri höginkomstintagare ville han ändå att vi skulle träffas, och att frågorna han ställde var enligt någon form av standard!

Herre jösses, jag skulle tro att ryska maffian lånar ut pengar med större professionalism!? Ynkligt, oproffsigt och förbannat irriterande är de snällaste jag kan säga om Swedbanks kundbemötande.

I-landsproblem

Svar direkt: Låt mig först beklaga att du inte är nöjd med hur du har blivit bemött av oss. För Swedbank är det ytterst angeläget att vi alltid möter våra kunder med respekt och på ett ansvarsfullt sätt.

När det gäller förfrågningar som rör en del av bankens olika tjänster som exempelvis lån och lånelöfte måste vi, precis som alla andra banker i Sverige, följa särskilda regelverk. Det innebär att vi ibland behöver ställa relativt detaljerade frågor om den enskildes ekonomi. Jag har förståelse för att frågorna kan upplevas som närgångna och därför ska vi alltid förklara varför vi ställer dem.

Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig eller någon av mina kollegor på kontoret i Gävle om du vill diskutera möjligheten till ett lånelöfte.

Med vänliga hälsningar

Eva Blom

stf kontorschef Swedbank i Gävle

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare