Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Detta har vi gjort och gör..."

Annons


======
Hej Keb!
Inte helt lätt att svara på denna fråga utan att det låter som en massa undanflykter.
Vi kan givetvis alltid göra mera och kommer att göra mera för försöka få publiken att komma till våra matcher. Vi har tillsatt en grupp internt som skall fokusera på denna fråga, som är en av våra allra viktigaste. Här gäller det att vi vågar tänka i nya banor men att vi gör det med en väl genomtänkt strategi och långsiktighet.
Vad har vi gjort hittills? Jo, detta:
· Utökad familjeläktare till samtliga veckomatcher. 100 kr per person och max 1 vuxen per 2 vuxna. Biljetter köpes genom shopen.
· Samarbete med BIG (Brottsförebyggarna i Gävle) där vi till varje veckomatch bjuder en högstadieskola i vårt när område. Mycket populärt där c:a 100-250 ungdomar kommer till varje match. En aktivitet som vi förhoppningsvis ser utfallet av om några år.
· Vi bjuder varje match in en gästförening som har möjlighet att komma med samtliga sina ungdomar och medföljande föräldrar till ungdomspris 100 kr. I lördags hade vi 150 ungdomar från Bollnäs HC.
· Erbjudande till samtliga ungdomslag att komma med sitt lag och ledare till ungdomspris 100 kr.
· Vi har till några utvalda matcher riktat erbjudande till våra samarbetspartners och deras anställda.
· Vi har erbjudit samtliga pensionärsföreningar att gå på hockey vid ett tillfälle. Tyvärr endast 70 st som var intresserade men ändå en början.
· Förstärkt annonsering genom storbildsskärmen på Stortorget Gävle. Visas 4 gånger per timme varje dag hela säsongen.
· Annonsering i annonsbladet till hushåll och företag i västra Gästrikland, d v s Sandviken, Hofors och Ockelbo kommuner samt Forsbacka och Valbo.
· Vi har kört affischering vid vissa utvalda matcher i Gävle
· Vi har ändrat vår matchannonsering till att annonsera en dag före match i GD och AB samt att göra det på en tidig högersida, d v s ej på sportsidorna där det ändå skrivs mycket om Brynäs kommande matcher.
· Givetvis kör vi även radioreklam inför match i Rix FM och Mix Megapol.
· Vi kommer inom kort att testa TV-reklam.
· Vi kommer även inom kort att maila ut till samtliga i vår publik som någon gång under säsongen köpt biljett genom Ticnet och informerar om våra kommande matcher och erbjudanden av olika slag men inte nödvändigtvis rabatt på biljetter.
· Stämningen på arena är givetvis också något vi ser över. Vi för en kontinuerlig dialog med vår supporterklack och försöker att vara ett så bra stöd som möjligt till dem i alla olika frågor.
Det finns givetvis väldigt mycket att göra inom detta område och vi är givetvis inte alls nöjda med att vi tappar publik, trots det ökade TV-utbudet och den för många tuffa ekonomiska situationen för närvarande.
Vårt mål är, och skall alltid vara, ett i det närmaste fullsatt Läkerol Arena. Vi har en bit kvar men förhoppningsvis är vi snart en bit på väg…


Mer läsning

Annons